PSP2PSP2PSP2
MENU
SPORT TO ZDROWIE
BIP
DLA UCZNIA
DOKUMENTY
CERTYFIKAT

Sprawność LEGO
Napisz do nas

Napisz do nas

BEZPIECZNE WAKACJE
WSPÓŁPRACUJEMY Z:
TV WARKA
PORADNIA
DWOREK NA DŁUGIEJ
MUZEUM
MGOPS
URZĄD MIASTA
PUBLICZNE GIMNAZJUM W WARCE
PSP NR 1 W WARCE
PRZEDSZKOLE SAMORZĄDOWE


Aktualności
BAW SIĘ MATEMATYKĄ
W dniu 26 marca 2009 r. w naszej szkole odbył się Turniej matematyczny klas IV – tych i Turniej matematyczny klas V – tych "BAW SIĘ MATEMATYKĄ"
Zauważyłam, że matematyka dużej grupie uczniów kojarzy się ze stresem, z czymś niezrozumiałym i bardzo trudnym. Turniej miał na celu zmienić to nastawienie oraz pokazać, że nie jest ona wcale taka trudna, a wręcz przeciwnie można się nią wspaniale bawić.
Zadania ułożyłam tak, aby uczniowie podczas ich rozwiązywania mogli w praktyce wykorzystać zdobytą na lekcjach wiedzę, bawić się matematyką oraz, aby zabawowy charakter turnieju pozwolił na osiągnięcie efektu zdrowej rywalizacji.
Udział w konkursie bez wątpienia może przyczynić się do tego, że dzięki niemu uczniowie przełamią niechęć do matematyki, bardziej się nią zainteresują, chętniej będą wykonywali różnorodne zadania.

Regulamin turnieju
1. W turnieju bierze udział cała klasa.
2. Uczniowie przystępują do rozwiązywania zadań według zgłoszenia.
3. Jeśli uczeń nie jest obecny zamiast niego pracuje inny uczeń.
4. Za każde zadanie klasa otrzymuje punkty.
5. Każda klasa ma swojego opiekuna – asystenta nauczyciela.
6. Oceniane jest zachowanie klasy podczas turnieju.
7. Jeśli klasy zremisują dopuszczamy możliwość dogrywki.
8. Zwycięzcy otrzymują nagrody, a każda klasa dyplom.

Turniej klas czwartych trwał 2 godziny lekcyjne i turniej klas piątych trwał 2 godziny lekcyjne.

Przebieg spotkania:
1. Czynności organizacyjne, powitanie uczestników, wskazanie klasom ich miejsc, sprawdzenie obecności (liczba uczniów w każdej klasie), omówienie regulaminu, przedstawienie komisji.
2. Konkurencja pierwsza – rozwiązywanie zadań w grupach, jednocześnie pracują dwie grupy z każdej klasy.
3. Wypunktowanie zadań i czasu pracy klasy.
4. Bieg z przeszkodami + pytanie matematyczne (indywidualne odpowiedzi) – lizak jako nagroda.
5. Prezentacja muzyczna klas. Prezentacja znanej i popularnej piosenki z nowym "matematycznym tekstem".
6. Recytacja wiersza o tematyce matematycznej.
7. Prezentacja okrzyku matematycznego. Okrzyk przedstawić może jedna osoba, zespół lub cała klasa.
8. Plakat na wybrany temat:
– figurolandia – świat zbudowany z figur.
– cyfrolandia - świat zbudowany z cyfr,
– matematyka wokół nas.
9. Element rozpoznawczy.
10. Ocena zachowania klasy.
11. Zestawienie wyników.
12. Jeśli klasy zremisowały przeprowadzenie konkurencji dodatkowej.
13. Ogłoszenie wyników turnieju, nagrodzenie zwycięskiej klasy, wręczenie dyplomów.
14. Zakończenie spotkania.

Wyniki turnieju klas IV - tych
I miejsce – klasa IV c
II miejsce – klasa IV a
III miejsce – klasa IV d
IV miejsce – klasa IV b

Wyniki turnieju klas V - tych
I miejsce – klasa V a
II miejsce – klasa V c
III miejsce – klasa V d
IV miejsce – klasa V b

Uczniowie bardzo chętnie rozwiązywali zadania matematyczne. Podobało im się, że mogli pracować w grupach. Największą popularnością cieszył się bieg z przeszkodami, jak sami twierdzili, świetne połączenie ruchu i matematyki. Cieszyli się, że mogli wystąpić całą klasą – to trochę nietypowe jak na zawody matematyczne. Matematyczne teksty wierszy i piosenek rozbawiły uczestników – byli ciekawi występów innych klas. W ankiecie ewaluacyjnej wyrażali chęć ponownego udziału w takiej zabawie.
Serdecznie dziękuję pani dyrektor i nauczycielom pracującym w komisjach oraz wychowawcom klas. Galeria zdjęć

Turnieje przygotowała i przeprowadziła Urszula Wawer
statystyka