Warning: Use of undefined constant ‚of_absolute_relative_urls_enable_all’ - assumed '‚of_absolute_relative_urls_enable_all’' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/gminawarka/ftp/szkolanr2/wp-content/themes/psp2/functions.php on line 19

Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /home/gminawarka/ftp/szkolanr2/wp-content/plugins/unyson/framework/includes/hooks.php on line 259

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/gminawarka/ftp/szkolanr2/wp-content/themes/psp2/functions.php:1) in /home/gminawarka/ftp/szkolanr2/wp-includes/functions.php on line 6880

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/gminawarka/ftp/szkolanr2/wp-content/themes/psp2/functions.php:1) in /home/gminawarka/ftp/szkolanr2/wp-content/plugins/all-in-one-wp-security-and-firewall/classes/wp-security-utility.php on line 216

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kazimierza Pułaskiego w Warce Wycieczka klas VD i VIIA - Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kazimierza Pułaskiego w Warce

Wycieczka klas VD i VIIA

W dniach od 21 do 24 maja na wycieczkę do Krakowa i okolic udało się 33 uczniów z klasy V d i VII a pod opieką pani Lidii Onyszko i Katarzyny Kuśmierskiej. Wcześnie rano zebraliśmy się w autokarze, żeby wyruszyć w podróż. W Krakowie udaliśmy się na Wawel. Zamek zrobił na nas duże wrażenie. Zwiedziliśmy muzeum, zajrzeliśmy do katedry oraz spacerowaliśmy po fortyfikacjach. Największe wrażenie wywarła na nas Kaplica Zygmuntowska oraz znajdujące się w niej groby dawnych władców Polski. Zatrzymaliśmy się na chwilę przy grobach pary prezydenckiej. Następnie ruszyliśmy na rynek. Tam zwiedziliśmy Kościół Mariacki oraz wysłuchaliśmy słynnego hejnału. Kościół zachwycił nas swoimi misternymi zdobieniami . Grupa miała także okazję spotkać legendarnego smoka Wawelskiego. Autokarem dojechaliśmy do Wieliczki, gdzie wraz z przewodnikiem zeszliśmy na 385 metrów wgłąb ziemi. Kopalnia Soli okazała się miejscem pełnym tajemnic. Poznaliśmy najstarsze metody wydobywania soli. Spacerują podziemnymi korytarzami mogliśmy podziwiać komory, kaplice, podziemne jezioro oraz rekonstrukcję starych urządzeń służących do wydobywania soli. Na dzieciach największe wrażenie wywarła Kaplica Świętej Kingi z żyrandolami z solnych kryształów i rzeźbami wykonanymi przez górników. Dużą atrakcją podczas wycieczki było zwiedzanie Parku Miniatur w Inwałdzie. Park prezentuje modele najsławniejszych cudów architektonicznych z całego świata, m.in. Wieżę Eiffla, Mur Chiński, Statuę Wolności, Biały Dom czy Zamek Królewski w Warszawie. Wszystkie miniatury zostały zbudowane w skali 1: 25 , co pozwala na porównanie wielkości poszczególnych obiektów. Kolejnego dnia wyruszyliśmy do Zakopanego. Udaliśmy się na Gubałówkę, zwiedziliśmy Krupówki. Przepiękna pogoda ukazała przed nami nieporównywalne z niczym piękno polskich Tatr.
Podczas drogi powrotnej do szkoły podzieliliśmy się naszymi wrażeniami. Każdy z nas był bardzo zadowolony z ciekawej wycieczki.

Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /home/gminawarka/ftp/szkolanr2/wp-content/plugins/unyson/framework/helpers/class-fw-session.php on line 13